تاریخ انتشار: شنبه 1402/11/28 - 01:41
کد خبر: 496722

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

برگزاری آزمون سه تک‌درس مجازی دانشجویان علوم پزشکی / برابری جنسیتی در آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی/ تعیین سرانه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی

برگزاری آزمون سه تک‌درس مجازی دانشجویان علوم پزشکی / برابری جنسیتی در آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی/ تعیین سرانه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی

بررسی موضوعاتی چون تعیین سرانه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی و برابری جنسیتی در آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی و آزمون سه تک‌درس مجازی دانشجویان علوم پزشکی برگزار می‌شود و دیگر موارد مرتبط را مرور خواهیم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»بررسی  موضوعاتی چون تعیین سرانه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی و برابری جنسیتی در آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی و آزمون سه تک‌درس مجازی دانشجویان علوم پزشکی برگزار می‌شود و دیگر موارد مرتبط را مرور خواهیم کرد.

تعیین سرانه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی

برگزاری آزمون سه تک‌درس مجازی دانشجویان علوم پزشکی / برابری جنسیتی در آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی/ تعیین سرانه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی

احد بنار افزود: با توجه به اینکه ارائه سهم دانشجو در هزینه تغذیه در لایحه برنامه هفتم توسعه رد شده است، با سازمان برنامه و بودجه محاسبات لازم انجام شده است تا بتوانیم سرانه تغذیه‌ای که در دانشگاه‌های علوم پزشکی هزینه می‌شود را استخراج کنیم.

وی گفت: با هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم مقرر شده است که اتفاقات خوبی در حوزه تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی رخ دهد و به سمت غذاهای سبز، رستوران‌های چند منویی و رستوران‌های مکمل برویم. اگر بتوانیم رستوران‌های مکمل را فعال کنیم بخشی از هزینه غذا توسط دانشجو و بخشی توسط دانشگاه تأمین می‌شود تا غذا با کیفیت چند برابری در اختیار دانشجو قرار گیرد. این کار البته پیش از این در دانشگاه‌های وزارت علوم اتفاق افتاده است و می‌توانیم آن را در دانشگاه‌های علوم پزشکی هم رقم بزنیم.(جزئیات بیشتر)

برابری جنسیتی در آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی

برگزاری آزمون سه تک‌درس مجازی دانشجویان علوم پزشکی / برابری جنسیتی در آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی/ تعیین سرانه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه نیاز جامعه به نیروی انسانی توانمند و ماهر، گسترش مراکز علمی بیشتر از گذشته احساس می‌شد. از طرفی ظرفیت دانشگاه‌ها نیز پاسخگوی نیاز کشور نبود و برهمین اساس ساختارهای علمی و آموزشی متنوعی در کشور راه اندازی شد.

پیش از انقلاب در اکثر رشته‌ها، تحصیلات دانشگاهی محدود به مقاطع کاردانی و کارشناسی بود، اما بعد از انقلاب اسلامی شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در سطح تحصیلات تکمیلی به ویژه مقطع دکتری بودیم.

رشد دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی موجب شد پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز علمی رشد محسوسی داشته باشد که ثمره آن پیشرفت تکنولوژی و بومی سازی اقلام مورد نیاز کشور بود.(جزئیات بیشتر)

آزمون سه تک‌درس مجازی دانشجویان علوم پزشکی برگزار می‌شود

 تک درس های مجازی «آشنایی با مبانی طب ایرانی و مکمل»، «اصول و مبانی مدیریت خطر حوادث و بلایا» و «مفاهیم تامین مالی و بیمه سلامت» برای تمام دانشجویان علوم پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی هوشمند برگزار شده است.

این تک درس ها به صورت مجازی ارائه شد و آزمون پایان ترم مجازی تک دروس در سامانه دانشگاه علوم پزشکی هوشمند برگزار می شود.(جزئیات بیشتر)

سامانه ملی صدور کد صحت مدارک تحصیلی دانشگاهی ایجاد می‌شود

برگزاری آزمون سه تک‌درس مجازی دانشجویان علوم پزشکی / برابری جنسیتی در آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی/ تعیین سرانه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی

دومین جلسه کارگروه کمیته فنی در خصوص «ضوابط فنی و اجرایی دولت الکترونیک (خوشه ۱۴)» با موضوع «پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور» با حضور نمایندگانی از ارکان آموزشی و پژوهشی کشور در سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

این جلسه در ادامه جلسات مربوط به حذف مدارک تحصیلی دانشگاهی فیزیکی و صدور و درج کد صحت الکترونیکی ۲۰ رقمی به عنوان شناسه یکتا با حضور نمایندگان ارکان آموزشی و پژوهشی کشور از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، حوزه علمیه اصفهان، جامعه الزهرا (س) ، سازمان بازرسی کل کشور به میزبانی اداره کل امور دانش آموختگان، دفتر فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

مصاحبه علمی متقاضیان عضو هیأت علمی وابسته دانشگاه آزاد انجام شد

محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مصاحبه علمی متقاضیان همکاری به عنوان عضو هیات علمی وابسته در ۶ گروه تخصصی توسط گروه‌های کشوری معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

وی افزود: مصاحبه علمی متقاضیان همکاری به عنوان عضو هیات علمی وابسته واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برای ۲۱۴ نفر از متقاضیان واجد شرایط در گروه‌های ریاضیات و علوم کامپیوتر، زیست شناسی، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی پزشکی و مهندسی کامپیوتر توسط گروه‌های کشوری مربوطه به میزبانی واحدهای تهران غرب، تهران شمال و تهران جنوب برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

برنامه استاد مشاور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعال شود

علیرضا رهایی در نشست هم اندیشی استادان مشاور که با حضور مهدی رفیع زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی،  احمدرضا رییسی مدیر امور آموزشی و ایزدیان رییس مرکز مشاوره برگزار شد، گفت: ما در سال‌های ۹۰ برنامه‌ای را به منظور فرایند انتقال زندگی از دانش‌آموزی به دانشجویی و آشنایی با مسائل و مقررات دانشگاه، برای دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ترم اول برگزار می‌کردیم و دانشجویان در این برنامه و حتی در آزمون آن نیز شرکت می‌کردند.(جزئیات بیشتر)

شرط تمدید دوره تحصیلی گروهی از دانشجویان داروسازی تعیین شد

 براساس مصوبه نودمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تبصره ۲ ماده ۱۷ آیین نامه آموزشی دوره دکتری عمومی داروسازی مصوب جلسه ۶۱ سال ۱۳۹۴ شورای عالی برنام ریزی علوم پزشکی اصلاح شد.

بر اساس این مصوبه تبصره ۲ ماده ۱۷ آیین نامه آموزشی دوره دکتری عمومی داروسازی مصوب جلسه ۶۱ سال ۱۳۹۴ شورای عالی برنام ریزی علوم پزشکی به شرح زیر اصلاح شد:(جزئیات بیشتر)

جزییات دریافت کارت کنکور کارشناسی‌ارشد سال‌ ۱۴۰۳ اعلام شد

 آزمون‌ ورودی مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۴۰۳ در صبح و بعدازظهر روز جمعه ۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ و براساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

داوطلبان هر یک‌ از کدرشته‌های امتحانی‌ لازم‌ است‌ به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند. محل برگزاری آزمون داوطلبان با توجه به شهرستان درج شده در بند ۳۶ تقاضانامه ثبت‌نامی آنان است.(جزئیات بیشتر)

تمدید شد ؛ فرصت ثبت‌نام آزمون استخدامی معلمان

 ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه مشاغل کیفیت بخش شامل مربی امور تربیت‌ بدنی و سلامت، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور تا روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ تمدید شد.

در این مرحله ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر استخدام می‌شوند. داوطلبان برای ثبت‌نام باید به سامانه جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir مراجعه کنند.

کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت جهاد دانشگاهی قرار می‌گیرد و آزمون در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

هفتادوسومین آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت ۲۶ بهمن برگزار می‌شود

آخرین دوره آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) در سال ۱۴۰۲ در بهمن ماه برگزار می شود.

کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دسترس است و داوطلبان می توانند آن را از سایت پرینت کنند.

آزمون به صورت الکترونیک و کاغذی در مراکز آزمون دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود و داوطلبان طی مدت ۹۰ دقیقه فرصت دارند تا به صد سوال طراحی شده در دفترچه آزمون پاسخ دهند.

دوره ۷۳ آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه برگزار خواهد شد و نتایج آزمون ۷ اسفندماه ۱۴۰۲ اعلام می شود.(جزئیات بیشتر)

گردهمایی کانون های ادبی دانشجویان علوم پزشکی برگزار شد

برگزاری آزمون سه تک‌درس مجازی دانشجویان علوم پزشکی / برابری جنسیتی در آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی/ تعیین سرانه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی

برنامه افتتاحیه اول رویداد فرهنگی «مثبت یلدا» با شرکت بیش از ۴۰ دانشجوی پسر از دانشگاه های علوم پزشکی کشور و با حضور اسماعیل عجم مدیر کل امور فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمدحسین انباردار معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مدیران در سالن کوثر حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) برگزار شد.

در آغاز این آیین، دکتر محمدحسین انباردار معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تبریک اعیاد خجسته شعبانیه، حضور و مقدم مهمانان در این رویداد کشوری را گرامی داشت و ادامه داد: انتخاب شیراز به عنوان میزبان این رویداد ادبی و هنری با توجه به جایگاه و پیشینه این شهر در عرصه هنر شعر و ادب، انتخابی شایسته و به جا بوده است.(جزئیات بیشتر)

حل مسایل کشور گرفتار مقاله نویسی شده‌است

 عبدالحسین خسرو پناه در اختتامیه دومین همایش ملی «معنویت‌های نوظهور و معنویت‌های اسلامی» گفت:حتماً پیش آمده که از خودتان بپرسید چرا برخی مشکلات کشور حل نمی‌شود؟ چرا هر سیستم فکری، هر رویکرد سیاسی و هر گروه سیاستگذاری که در رأس امور قرار می‌گیرد اما برخی مشکلات و آسیب‌ها باز پیش روی ماست.

عبدالحسین خسروپناه، استاد حکمت و فلسفه و دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، دلیل آن را «فقر معنویت» معرفی می‌کند و غفلت ما از الگوی حکمرانی معنویت اسلامی را بسترساز این آسیب‌ها شمرد.(جزئیات بیشتر)

 ابلاغ مصوبه جذب استعدادهای برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از سوی رئیسی

 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، در نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه فرهنگیان،و ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «آیین‌نامه جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فنّاوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» را که در جلسه 894 مورخ 26 دی ماه 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top